Forum: Autorisert

Ikke kan vi bare spille petanque.. vi kan tippe også !!

Stort grattis til Ellen S Andersen med seier i tippekonkurransen :-)

Sterkt fulgt opp av Trond Rekdahl med andre plass !

Gratulerer !!

Så ufattelig stolt av Herman !!!!

Forrige helg var det Europamesterskap for både Junior og Damer.
ØPC hadde med to medlemmer til denne turneringen. Herman Støa og undertegnede.

Og for en helg det har vært for meg !

Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå med vår kjære junior, ikke alltid like lett
og være førstereisgutt!
Men fy flate !!!
Skulle ikke tro han hadde gjort annet enn å spille internasjonale mesterskap.

Gutten både skøyt og la, skøyet og apet, var seriøs og alvorlig, tok baklengs salto, hoppet over hekker som var høye som himmelen… Godgutten gjorde alt !

Og ikke minst, en oppførsel som nok hadde gjort mors hjerte svulmende !
Ellen og Roger: Dere skal være så stolte av denne godgutten !

Jeg er ufattelig stolt av deg, Herman

Tusen takk for at du var med og gjorde turen vår uforglemmelig !

Lisbeth

Endelig innendørshall !!

Første turnering i ny hall, og hvilken start det ble :-)
OBA har jobbet iherdig for å kunne tilby dagens petanquefolk en
super innendørshall. Og nå var det klart for årets første turnering

20 trippel lag hadde meldt sin ankomst. Det var flagget at det denne søndagen
skulle bli varme i hallen, men det viste seg dessverre ikke å stemme. Eieren av
eiendommen, hadde «glemt« å fylle diesel/ olje på aggregatet, derfor ble det ikke
så varmt som vi håpet. Men det gjorde ingen ting. 60 spillere produserer en del varme
de og :-)
6 kamper på tid, finale spill og kamp om tredjeplassen, ja det var dagens oppsett. Noe jeg
tror folk flest var veldig fornøyd med.
Finalen stod mellom spillere som kjemper om landslagsplass, noe som i å for seg er helt supert!
Det viser bare at de for tiden er de beste.

Og best av alle denne søndagen, Våre egne : Tom og Ronny, i spann med Ole H fra GPK
Ubesieret gjennom hele dagen, ja det står det respekt av !

Gratulerer !

Så håper jeg OBA har tenkt å arrangere maaange turneringer fremover, jeg har hørt at de
har fått godkjent rankingturneinger i januar, februar og mars.
Håper også folk flest støtter opp om denne flotte hallen, slik at vi på permanent basis, kan få tak i noe som er enda bedre !

Lørdag 28 Juli 2012 Årets våteste lørdag ?

Da var det igjen dags for Økerns mixturnering !
Denne lørdagen hadde 16 lag meldt sin ankomst. Noe som må ses på som veldig bra, værmeldingen hadde ikke vist seg fra sin beste side

Og det var ikke lite regn som kom denne lørdagen. Vi visste på forhånd at banene ville bli gjørmete, og ikke ville kreve det meste av leggerne. Forholdene for skytterne derimot ville bli vanskeligere. Banene holdt bedre enn forventet, og en del av kampene ble veldig gode. Men som sagt, litt «bingo» ble det jo :-)

Selv om det ikke direkte var noen sommerfølelse blandt spillerne, så virket det som om de hadde en hyggelig dag!

Ronny G hadde nylig ankommet fra ferie i Frankrike, hvor premiestigen er annerledes enn her til lands. Premieutbetaling i vinnende matcher, med stigende summer jo lenger man kommer.
Dette ble utført også under denne turnering. Alle puljevinnere fikk igjen startavgiften, samt nye premier til vinnerne av ¼-finalen. Selvfølgelig var det premiering til 1-3 plass. :-)

De som behersket spillingen best denne dagen, var våre egne Ronny G og Lisbeth F. De hadde tatt med seg Robert P fra Groruddalen Petanque Klubb. Noe som skulle vise seg å være lurt. Robert storspilte i finalen, og den ble vunnet lett ! :-) Mot et annet lag fra GPK, Camilla H, Lars B og Andre E, som i finalen ikke klarte å finne storspillet. Kanskje hadde det med at det andre finalelaget presset på som aldri før ! :-)

Tusen takk til Marte som hadde kioskvakt deler av dagen :-)

Tusen takk til : Hanne A, Maija J, Charlotte B, Lisbeth F og Ronny G for svinaktig god hjelp til å rigge alt ned på slutten av dagen !
Alt var klappet og klart ved 18-tiden, takket være dere :-)

PING... PING.... PING....

Det er nok mange som kjenner igjen denne lyden etter lørdagens turnering
på hellerudsletta….
Banene gjorde sitt til at mange fikk seg gode lattere på vei gjennom gruppespillet.
Veldig mye frustrasjon også, kan jeg tenke meg. Men morrrro var det :-)

19 trippel lag hadde meldt seg på til denne turneringen, som vår leder tok initiativ
til etter at Drøbak Open ble avlyst.

Solen viste seg fra sin beste side og alt var klart til en strålende dag.
Mange fikk seg en liten overraskelse når de så banene, kanskje de ikke er så
vanskelige som ryktet tilsier?
Men joda det er de….Man skal være teknisk god for å takle de, og best av alle
denne dagen var vår kjære leder, i spann med Benny og Roger J

Ikke veldig overraskende egentlig, for det er tre spiller som har lagt ned veldig
mye trening i det siste. Spill av stor klasse, var det vel ikke, men det holdt til seier.
STORT gratulerer til vår leder, Ronny ( og de andre to ) og også stor takk til Ronny
som tok initiativ til en super turnering !

Tror det er mange som kommer til å benytte dagene frem mot NM godt, for disse
banene krever teknikk. Kjører jeg forbi Hellerudsletta de neste dagene, forundrer
det meg ikke mye om jeg ser folk som trener :-)

Klar for EM for Veteraner i Danmark

Vår " egen " Larry Young kvalifiserte seg i helgen til landslaget for veteraner. Dette i samspill med Morten Torp, FPK og Odd Porsmyr, BF II

Vi GRATULERER Larry ( og de andre gutta ) :-)

Så var vi igang !

Den store sesongpremieren var endelig her! Påsken har vist seg fra sin beste side, men da sesongpremieren stod for tur, ja da kom « drittværet»
Men det stoppet ikke 36 lag… 108!!! spillere fra å stille opp i Frognerparken. Vår-yre og klare for dagens kalde dyst. Og kaldt ble det, ja et øyeblikk der tror jeg det var ganske mange som ikke kjente fingrene sine i det hele tatt! Og kanskje ikke resten av kroppen heller.

10 spillere fra ØPC stilte til start:
Hermann hadde tatt med seg pappa’n sin Roger, og Ronny G, Ett sterkt lag som tok seg helt til kvartfinalen. Her røyk de med knappest mulig margin, 12-13 i sudden death.. Sikkert ergelig for unge Støa, som hadde spilt stødig og godt hele dagen.

Charlotte hadde skaffet seg lag, gjennom diverse media, og spilte sammen med Svein W og Lars Hovind-Sande fra OPC. De spilte nok mange gode kamper, men det holdt ikke helt frem.

Siri I og Ellen A hadde tatt med seg Camilla H fra «nabolaget» Heller ikke de tok seg frem til sluttspillet. Noe som kanskje er greit, to gravide damer må jo komme seg hjem på sofaen :-)

Hanne A og Lisbeth F hadde tatt med seg den fremadstormende skytteren Ranu H fra OPC. Det viste seg at det nok var litt for kaldt for den lille jenta, så vi måtte gjøre noen bytter innad i laget. Men det holdt til kvartfinale, noe som er ganske bra ;-)

Maija stilte med veteranlaget sitt, som skal prøve å kvalifisere seg til EM for Veteraner. Signe og Ståle var stødige hele dagen, og med mange «knalltreff» fra Maija, gikk det helt til semifinale. Her ble det stopp, mot en annen fra klubben, husbond og ØPC’ egen Larry Young

Larry stilte også med sitt veteranlag, Morten T fra Fpk og Odd P fra BF II. De har nok spilt stødig hele dagen, for helt til topps skulle det gå! I finalen, slo de OPCs lag, Lars Bentsborg, Ulf og Mommo. En stor prestasjon av vår egen Larry Young
Stort gratulerer til unge Young! Godt Jobba!

ØPC klarte med dette «å sope» til seg en hel haug med ranking poeng, så gratulerer til alle
klubbens spillere som stilte opp denne dagen
Takk til OPC for en vel gjennomført turnering med Caroline i førersetet

Nyeste tilskuddet til Økern Petanque Club

Siw og Trond Rekdahl fortsetter med å bidra til at klubben øker i medlemsmasse.

GRATULERER med en ny prinsesse, Kajsa Gudmundsen Rekdahl

Lederen vår på tur i det store utland !

Vår leder, Ronny Gudmundsen tok seg en tur til det store utland i helgen.
Da snakker vi Lindome i Sverige :-)

Sammen med Trond Rekdahl, satte de kursen kl 03.00 natt til lørdag
Dobbel-turnering er alltid morsomt, og de visste at de ville få masse god
motstand.

De kom seg greit videre til a-sluttspill, etter veldig mye godt spill. Her skulle det
vise seg at det «typiske « skjer. Neste motstand i 16/dels-finalen er da et annet
norsk lag som hadde tatt turen, Ole Hågensen og Benny Bel-Lafkih.
Her spiller gutta våre ganske godt, men må til slutt se seg slått, 13-9
Ole og Benny blir slått ut i neste kamp, 13-10

Litt surt for gutta våre og komme så langt, for så å møte norske lag!
Men alt i alt, Lederen vår er «godt fornøyd « med eget spill :-)

En annen «nordbagger» vinner til slutt turneringen, Grattis til Tomas Finne

Seriekamp mot Holmestrand 2 ( en snutt fra Ellen A' synsvinkel :- ) )

.
Da var det tid for å spille vinterserie i Holmestrand. Heldigvis for Siri og meg oppdaget vi at vi skulle til Holmestrand, og ikke til Vestby før vi kom til Økernkrysset.
Det ble Lisbeth og Erik, Siri og meg som skulle spille sammen mot Ole og Gunn Trine på det ene laget og Jan Åge og Bjørn Arne på det andre.
Siri og jeg startet med friskt mot på en vanskelig bane, og vi tok ledelsen tidlig fra start. Men når holmestrand som er på hjemmebane legger 9 poeng i løpet av to runder tok de oss igjen. Stillingen ble til slutt 9-13 mot Jan Åge og Bjørn Arne.
Lisbeth og Erik møtte Gunn Trine og Ole. Dette ble en lang kamp som de mente de burde tapt, men gamle travere som de er så halte de seieren i land. Gøy å se Erik på banen igjen, og jeg tror han koste seg for smilet satt løst. Det ble til slutt 13-12.

Så var det klart for andre runde og vi byttet motstander. Her fikk Lisbeth og Erik en lett match og var tidlig ferdig og resultatet ble 13-3
Siri og jeg følte vi hadde god kontroll på kamp nr to. Siri spilte utrolig god petanque i begge kampene, og det var vel kanskje fordi hennes gamle læremester Erik var der og fulgte med i øyekroken.
Så alt i alt var det en hyggelig kveld i Holmestrand med hyggelig publikum, god servering og
3-1 til Økern.
Ellen

Morro i Holmestrand :-)

Lørdag 27/8 var det klart for årets utgave av Gausengrisen
17 lag trosset vær og vind, og meldte sin ankomst
Og regnet, ja det gjorde det til gagns. Men bare i 20 minutter 
Det eneste jeg ikke hadde tatt med ekstra av klær, ja det var truse. Kunne jeg
trengt en ny truse, ja det kunne jeg  Men temperaturen var jo god, så
det gikk helt supert.

Over til spillingen. Denne dagen hadde jeg tatt med meg spillere fra hele verden :-)
Kari-Lill Arnesen fra Follo og Tomas Finne fra Halmstad. Og dette skulle vise seg og
være en helt ok kombinasjon. Gruppespillet ble vunnet, tre av tre seiere, og klar for
kvartfinale. Denne ble vunnet, og her spilte vi mot gamle «ringrever», Mario, Morten og
Francois, fra hhv Follo og DPK

Semifinale, og fryktet motstander på andre siden av banen, HPK andre flaggskip,
Bjørn-Arne, Kjell-Rune og Johnny. Her spilte vi godt og kontrollert, og van til slutt
Ganske komfortabelt.

Finaleklare :-)

Og her skulle det altså snu! Mot Benny, Ole og stødige Jacky. Her fikk vi en leksjon i strålende
Petanque. Og «gutta» gav seg ikke før det sto 13-0
Dette er vel den søteste fanny’n jeg noen gang har fått. Å tape mot det laget, denne dagen,
Ja… helt ok
Grattis til Benny, Ole og Jacky

Og jeg, ja jeg er strålende fornøyd med dagen :-)

PS andre deltagere fra klubben, Maija og Larry.
De fikk det ikke helt til å stemme i innledende kamper, Men det snudde i b-sluttspillet.
Dette ble vunnet med god margin, Gratulerer!

Lisbeth

For en fantastisk dag !

Lørdagen kom og vi visste at det var meldt bra vær. Noe utrygt på ettermiddagen, men det skulle vise seg og ikke slå til ! Supert vær hele dagen.
17 mix-lag hadde tatt veien til Årvollbanen, noe som var langt mer enn vi kunne håpe på. Dette var en lørdag midt i ferien for mange.
4 puljer ble det, og de to beste fra hver pulje videre til kvartfinale. Her viste ØPC seg fra sin beste side. Charlotte, Hanne og Ronny, Maija og Larrry i spann med Ståle fra HPK, og Lisbeth i spann med Krister fra Opc og Roger J fra HPK, tok seg alle videre til kvartfinale.
Her møtte Charlotte sitt lag, Elin, Jørn og Marius fra FPK, og tok en knusende seier 13-7
Maija sitt lag møtte et lag fra Hølen/ Son, og vant greit. Lisbeth, Roger og Krister spilte også suverent og vant greit mot Signe, Tony og Leif fra Opc.
Semifinaler var i boks. Når tre av fire lag inneholder spillere fra ØPC, så må jo noen tape. Charlotte sitt lag, spilte nok sin dårligste kamp for dagen, og måtte se seg slått av krister, Roger og Lisbeth.
Maija sitt lag vant, og Uab v/ Ole måtte nesten på sin egen "fannyliste " Dette var nok ingen “slitekamp” for Maija sitt lag :-) De vant klart og var klare for finale mot Roger, Krister og Lisbeth. Maija, Ståle og Larry holdt stø kurs mot seier, 13-8 ble det til slutt, noe som lover godt foran neste helgs Nordiske Mesterskap. Stort Gratulerer til de!

Tror alle var fornøyd med dagen, strålende vær var det i alle fall, og som en fugl hvisket til meg: Jeg var i hvert fall fornøyd med meg selv, en gang ! Nydelig sagt :-)

Stor takk til Grethe som var uvurderlig hjelp, og til Charlotte, Hanne og Ronny som bidro til at dette gikk på skinner.

Lisbeth
( som spilte med det nyopprettede "facebook-laget ")
Eller som noen kommenterte : helt på trynet laget !

Annonse